maandag 13 juli 2009

De Plaat En Zijn Verhaal Editie 5

Zoals voor iedere "Plaat En Zijn Verhaal" doe ik vooraf wat research naar de facts & figures omtrent de uitvoerend artiest/formatie. Ook voor deze 5e editie had ik eea keurig klaar liggen om mee te nemen naar de studio, inclusief uiteraard de betreffende zwarte plak waar het verhaal betrekking op heeft.

's Avonds om 20.30 uur gaat de deurbel en staat Martin voor de deur met de vraag of ik met m mee rij naar de studio. Aangezien ik nog ff bij m'n opa zou langsgaan sla ik het verzoek af en geef aan dat ik m rond de klok van 21.00 uur wel in de studio tref. Terug de trap oplopend besef ik me dat, gezien de recente ontwikkelingen in muziekland, er eigenlijk maar 1 juiste keuze te maken is in de voor vanavond geplande "De Plaat En Zijn Verhaal". Echter tijd ter voorbereiding is er eigenlijk niet meer. Snel duik ik mijn platenkast in om dan toch in ieder geval de plaat op te zoeken die ik bij wijze van ingeving wil gaan draaien. Na enige minuten zoeken de plaat te hebben gevonden en te gelijker tijd beseffend dat m'n archiveringssysteem eigenlijk zo slecht nog niet werkt, loop ik snel de trap af om in de auto te springen.

Na ff na negenen in de studio te zijn aangekomen kan ik al snel de teaser aankondigen voor de nieuwe editie van "De Plaat En Zijn Verhaal". "Vanavond gaan we voor improvisatie en onverwachte wendingen, deze artiest is een waar icoon en inmiddels een echte legende in de muziekwereld."

Na de geweldige klanken van het eerste uur van "The Groove" te hebben mogen aanhoren, met als thema vanavond "Strictly Progressive" is het dan in het tweede uur tijd voor "De Plaat En Zijn Verhaal", edtie nummer 5.

Vanavond staat "De Plaat En Zijn Verhaal" in het teken van een artiest die helaas sinds zeer kort niet meer bij ons is, we hebben het natuurlijk over Michael Jackson. Vanavond geen uitgebreide facts & figures over de uitvoerende artiest, maar gewoon stilstaan bij een wereldartiest, een icoon, een legende die zijn weerga niet kent.

De keus voor de plaat, tja wat moet je van deze man kiezen, met zo'n oevre, met talloze nummer 1 hits. Mijn persoonlijke muzikale voorkeur gaat terug naar zijn eerdere werken, eind jaren 70, begin jaren 80, de disco periode. Het is geworden "Don't Stop Till You Get Enough".

Michael, bedankt voor je fantastische muzikale bijdrage aan deze wereld, en dat er nog talloze generaties van je muziek mogen genieten!

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails