dinsdag 3 januari 2012

Beats, breaks and melodies!

De oplettende lezer heeft het misschien al opgemerkt. In het jaaroverzicht mist een naam. Al een tijdje loop ik over 'het album van het jaar' te praten namelijk Glass Swords van Rustie. De plaat vind ik echter te goed om zomaar in een overzichtje te stoppen vandaar een paar dagen later een eigen tribute.

Laat ik beginnen met de eerste baas in dit genre namelijk Hudson Mohawke. Het album Butter komt al uit 2009. Dit jaar kwamen daar de EP's Satin Panthers en Pleasure bij. Dat Glasgow vruchtbare grond is blijkt wel uit het feit dat zowel Hudson Mohawke als Rustie uit Glasgow komen.

En dan Rustie dus. Het album kwam uit op 11 oktober 2011 vooraf gegaan door de single Ultra Thizz. Ik heb werkelijk geen idee in welke hokjes ik deze plaat allemaal ga gooien. Break-beat, trance-riffs, 4-4's, psychedelica, het gaat echt alle kanten op. Echt een topalbum wat je gehoord moet hebben in 2011!

Het mooie is dat we in 2012 nog veel meer van dit soort mooie briljantjes mogen verwachten en ook uit eigen land maar daarover binnenkort meer :).

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails