zondag 18 januari 2009

Dichterlijke Ode Aan Het Vinyl

Vinyl

door aquaangel

de naald kraste diep in het vinyl
en stem bracht stof tot leven
akoestiek weerkaatste even
zwol aan en galmde intiem

vertolkt in langdurig draaien
liet de plaat zich langspelen
en keerde naar de andere kant
vingerafdrukken schepten een band
en het ging mij nooit vervelen

kilometers tekst in zwarte groeven
van 12 inch tot 45 toeren-singles
lieten mij beat en ritme proeven
van eendagsvliegen tot grote giganten,
singer songwriters en jingles
van mijn lievelingsmuzikanten

toen je door Disc werd vervangen
klonken woorden fris en maakte benieuwd
mijn hele collectie werd prompt vernieuwd
maar nog steeds kan ik naar je tikken verlangen

de Nieuw generatie zit daar niet mee
zij hebben alle snufjes zo onder de knie
aan een draadje luisteren naar hun MP3
maar kennen niet de nostalgie van dé Elpee

Met dank voor deze waarheid aan aquaangel

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails