maandag 2 maart 2009

Getting ready for The Prodigy


Woensdag 4 maart ben ik 1 van de gelukkigen die The Prodigy gaat zien in De Melkweg in Amsterdam. Om alvast in de stemming te komen hier een paar (persoonlijke) hoogtepunten van The Prodigy tot nu toe. Geen overzicht van het hele oeuvre van de mannen uit de UK maar even een paar vette tracks die het luisteren en het bekijken waard zijn!

Allereerst tracks met voor mij 'het' Prodigy geluid namelijk die echte UK Rave/Techno/Breakbeat of whatever naampje je het wilt geven. 'Everybody Is In The Place' knalt je speakers uit. Vette vocalen, een nerveuze melodielijn en check die videoclip. Te gek! 'Wind It Up!' breekt helemaal de tent af, wanneer deze langskomt woensdag dan kunnen ze wat mij betreft opnieuw beginnen met het verbouwen van De Melkweg!





Het volgende album van The Prodigy, 'Music For The Jilted Generation' bracht al iets meer een rauwer geluid maar de echte breakbeat was nog duidelijk aanwezig. De hit van dit album was uiteraard No Good (Start The Dance) maar deze twee (One Love en Poision) hebben voor mij toch net weer iets meer. Vooral de clip van One Love is magistraal (we hebben het over 1994 hé mensen)!





Dan is daar 'The Fat Of The Land', de tering. Hiermee maken ze even een afslag richting rock en dat slaat aan. Ook bij mij uiteraard. Vooral 'Breathe' heeft zo'n duistere sfeer en knalt zo erg hard uit je boxen dat je niet stil kunt blijven staan, wat we dan ook zeker niet zullen doen. De clips worden steeds meer duister en luguber waardoor het geheel nog meer sfeer krijgt.



Wat ze daarna gaan doen kan vele mensen wat minder bekoren. De mix-cd van Liam Howlett 'The Dirtchamber Sessions Volume One' is briljant (naar mijn bescheiden mening) maar 'Always Outnumbered, Never Outgunned' wordt genadeloos afgezaagd hoewel ik Girls wel een zeer vette track vind. Ach, je kunt niet altijd knallen zullen we maar zeggen.



Nu is daar eindelijk het nieuwe album. Azijnzeikerds hebben het album alweer als 'niet vernieuwend' betiteld maar ik ben blij dat de ouderwetse Prodigy-sound weer helemaal terug is. Omen is voorlopig als laatste single uitgebracht en wat mij betreft een track die alles weer helemaal op stelten gaat zetten! Gelukkig is de clip ook weer ouderwets obscuur :)!



Wat betreft bizarre clip kennen we natuurlijk allemaal 'Smack My Bitch Up' maar ik wil toch besluiten met een andere clip, deze is echt koning! Uiteraard een uitgebreid verslag van het optreden dus hou het blog in de gaten!

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails