zaterdag 16 mei 2009

Paul Banks


Er moet mij iets van het hart. Daar is een blog voor zou je zeggen maar het is iets waar ik eerst toch flink over na heb gedacht voordat ik het ging publiceren. Het gaat om het volgende. Als muziekliefhebber is het internet een onuitputtelijke bron van informatie. Via fora, blogs, myspaces en websites kun je zoveel dingen horen en zien dat je 24/7 muziek kunt vinden. Het nadeel van zoveel info is dat je onnoemelijk veel bandjes, acts, zangers en dj's kunt vinden en dat wanneer het ene ding 'hip' is het andere alweer om de hoek komt kijken. Die ontwikkeling lijkt te resulteren in een afkeer tegen 'mainstream' dingen die zijn weerga niet kent en waarbij je jezelf af moet vragen wat de definitie van 'mainstream' is. 1 toppunt van dit gedrag kun je vinden op de website www.festivalinfo.nl hierop zitten hele horden met mensen die hun best doen om de meest ultiem hippe band te pluggen. Daar is uiteraard niets mis mee maar ze doen dit vooral door line-ups en cd's van minder 'uberhippe' festivals en acts keihard neer te sabelen. Hoofd-opperzeiker is een gebruiker onder de naam 'Paul Banks'. Deze persoon maakt er een sport van om iedere bekendmaking te overgooien met de zuurste gal die er bestaat. Alles heeft hij al gezien, alles heeft hij al gedaan. Vooral festivals als Pinkpop en Lowlands moeten het ontgelden. Hoe goed een programmeur ook zijn best doet als het bandje een klein beetje airplay heeft gekregen op een radiostation dan heeft meneer het 16 jaar geleden al ontdekt en heeft hij het nu wel gezien. Dat ieder festival een ander publiek trekt? Nooit van gehoord! Dat niet iedereen de hele godganse dag aan het downloaden is op zoek naar de meest obscure dingen? Onmogelijk. Meneer heeft een mening en die moet verkondigd te worden.

'Dat is toch zijn goed recht?' hoor ik je denken. Tja, daar wringt inderdaad de schoen. Wat geeft mij het recht om over deze personen te zeiken terwijl ik me erger dat zij zo zeiken. Misschien is dat juist wel het mooie van internet en blogs. Je kunt al je gedachten online gooien. Ik hoop alleen dat ik zelf nooit zo zuur zal worden......

1 opmerking:

Anoniem zei

hi mate. how are You? :)

i'm Arian from Poland. I'm Looking for UB40 - Nkomo-A-Go-Go (Dance Mix) in mp3. do you have it maybe?

my mail is: dreaddreadtime@hotmail.com

thanks. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails