zondag 5 december 2010

De zoektocht (2)

Deel 2 van de zoektocht, een zoektocht die zeer voorspoedig verloopt. Een beslissing is genomen: er worden geen cd's meer gekocht. Ik speelde al met het idee maar nu heb ik de knoop doorgehakt. De cd's die ik kocht werden meteen geript en in Itunes geplaatst en daarna verdwenen ze in de kast. De muziek die het huis in komt doet dat of in de vorm van knisperend vinyl of in de vorm van enen en nullen.

De Spotify account bevalt uitstekend. Voor 5 euro in de maand heb ik veel muziek voor handen en met de gevonden (beta) remote app kan ik Spotify ook gewoon vanaf de bank aansturen. Echt een prima combinatie. Inmiddels is ook de gedeelde playlist gevonden waarmee ik met mede-muziekliefhebbers de meest fantastische playlists in elkaar zet die ook weer door anderen kan worden gevolgd. Een overweging kan nog zijn om het meest uitgebreide abonnement te nemen maar daar moet ik nog induiken.

Inmiddels ben ik ook begonnen met het zuiveren van de Itunes bibliotheek. Een groot gedeelte staat immers ook op Spotify en hoef ik niet zo nodig het huis mee uit te nemen. Dit kan dus van de schijf af en dit geeft het beestje ook weer wat lucht. Itunes gaat er bovendien ook een stuk soepeler van lopen.

Zo is dus bijna alle muziek voor handen en zijn tijd en geduld de enige factoren die minder goed controleerbaar zijn.

2 opmerkingen:

Benjamin zei

Spotify is inderdaad een super uitvinding! Leuke blog trouwens!

Unknown zei

Thanks voor je reactie, Spotify is inderdaad super. Vooral nu er een remote app is.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails