maandag 22 juni 2009

CC-Mixtape #6 Vigro Presents Back To The Drie Snoeken


Voor het forum waar ik regelmatig op zit heb ik meegedaan met de Mixtape serie. Zie hieronder het resultaat :).

Clubcharts Mixtape serie, editie nummer 6 en ik heb de eer om de mixtape in elkaar te zetten. Ik ben eerst eens gaan kijken hoe ik mijn tape wilde vullen. Ik heb besloten om in mijn mixtape 'De Drie Snoeken' centraal te zetten. Ik kom uit Hardinxveld-Giessendam, een dorp in de Alblasserwaard. Er is hier niet veel te beleven maar jarenlang was er hier een tent genaamd 'De Drie Snoeken'. Iedereen noemde de tent overigens 'Koos' naar de eigenaar. Het mooie aan deze tent was dat het een café en een discotheek was. Boven was het café waar vooral gezellige muziek werd gedraaid en waar de mensen de hele avond op het biljart stonden mee te lallen. De disco was uiteraard waar het mij altijd om ging. In die tijd draaiden daar 2 jongens (waaronder Easyrider van dit forum) de meest vette muziek uit de omgeving. Normaal gesproken moest je om goede dansmuziek te horen naar de stad toe maar wij hadden onze eigen hippe club op fietsafstand. Wanneer ik niet op de dansvloer stond dan was ik altijd achter de dj-booth te vinden om te kijken welke platen ze draaiden. Iedere week ging het dak eraf en mensen kwamen van heinde en verre iedere zaterdag naar 'De Drie Snoeken'. Later ben ik daar ook in het weekend gaan werken en zo ben ik goed bevriend geraakt met de jongens die daar draaide. Ze speelden altijd de vetste platen door. Helaas heb ik zelf nooit kunnen draaien in 'De Drie Snoeken'. Het pand stond op een dijk en door de dijkverzwaring waren de muren gaan scheuren. Het pand moest worden gesloopt en zo kwam er een einde aan de legende. We hebben nog wel een aantal feesten daar georganiseerd en zelfs een cd uitgebracht voor de vast liefhebbers. Die cd kun je hierboven dan ook vinden.

Download!


1. Jack
Dit was de acapella die veel in 'De Drie Snoeken' werd gebruikt. We hebben deze acapella ook gebruikt om de cd te openen. Het blijft een vette speech.

2. Sound Design - Happiness [Lube]
Er werd veel lekkere dansmuziek gedraaid in 'De Drie Snoeken' en dan bedoel ik melodieuze clubmuziek waar iedereen lekker op kan dansen. De heren dj's hadden altijd een neus voor clubhits zoals deze en er werden ook heel veel mash-ups en bootlegs gedraaid.

3. Eddie Amador - Rise (Jason Jinx Joystick Remix) [Yoshitoshi Recordings]
Zo heerlijk funky en een plaat die de tent al vroeg op de avond kon laten swingen. De preacher die er doorheen zit en de catchy vocaal doen de rest. Topper.

4. Tom Wilson - Techno Cat (Dance Like Your Dad Mix) [ZYX Music]
Deze plaat kon zowel de disco als het café los laten gaan. Zo kon het zijn dat je deze plaat 2 keer op een avond langs hoorde komen. 1 keer terwijl je met je zatte hoofd op het biljart stond en 1 keer terwijl je los stond te gaan in de disco. Deed het altijd goed.

5. Aphrodite - Style From The Darkside [Aphrodite Recordings]
Voor uitstapjes waren ze in 'De Drie Snoeken' niet bang. Hide U van Kosheen werd al heel erg snel opgepikt maar ook deze van Aphrodite deed het goed. Heerlijk drum & bass!

6. Tone King - Pneu (Housetrap Remix) [Clockwork Recordings]
Al snel had ik door dat de hardere dansmuziek mijn voorkeur had. Toen deze plaat langs kwam ben ik dan ook als een speer naar de booth gehold om te vragen wat het was. De climax zorgde er altijd voor dat de handjes de lucht in gingen.

7. Mauro Picotto - Verdi [BXR UK]
Vriend Picotto mag hier niet ontbreken. De smerige baslijn zorgde er voor dat de glazen van de bar trilde en samen met 'When I Rock' van Thomas Schumacher was dit een beuk en scheur plaatje

8. Mephisto - Euphemia (Perceval Mix) [Not On Label (KE Series)]
We hebben altijd veel 'Oldschool' avondje georganiseerd in 'De Drie Snoeken' deze plaat was dan vast prik. Vooral met de vocalen werd er altijd veel gespeeld. Heerlijk!

9. D.H.S. - House Of God (Beatbox intro + Unholy Mix) [X-Energy Records]
Het 'Oldschool' nummer van 'De Drie Snoeken' voor mij. In deze volgorde werd de plaat ook altijd gedraaid. Iedereen los op 'The House Of God'. Prima plaat ook voor een dorp uit 'The Bible Belt' ;)

10. Apotheosis - O Fortuna (Apocalypse Chorus Mix) [Radikal Records]
De heren dj's zijn nooit echt fan geweest van het hardere beukwerk. Wij hadden op een avondje echter een keer een gebrand cdtje bij ons en vroegen of ze dit nummer wilde draaien. Dat de plaat die avond 5 keer de tent op zijn kop zette was natuurlijk briljant. Het toont ook de sfeer van de club. Als je wat wilde horen kon je het altijd vragen. Dit nummer zal daardoor altijd speciaal blijven.

11. Laurent Garnier - The Sound Of The Big Babou [F Communications]
Deze plaat is vaak als laatste plaat gedraaid. Niet echt makkelijk maar omdat hij vaak langs kwam herkende mensen hem en begonnen ze de plaat te herkennen en te waarderen. Ik weet nog hoe 1 van de dj's mij uitlegde waar deze plaat nou eigenlijk over ging. Ik zie hem nog The Big Babou nadoen, hilarisch!

12. Mythe - Heart Over Mind [Atom Records]
Dé afsluiter. Geen ram-plaat meer heerlijk melodieuze trance met een volle bas. Iedereen kende deze plaat en het betekende helaas ook vaak dat de avond was afgelopen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

heee Mart
Lekker bezig met de muziek!! Wij nog steeds geen naam maar bij deze dus wel een DJ rijker. Kan je eind September niet hier zijn, acomodatie is geregeld!!! :):)
xx Linda

Henk de Bruijn zei

Alternatief voor The Drie Snoeken: The Three Pikes

hmmm....klinkt ook niet echt stoer.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails