zondag 7 november 2010

De zoektocht

Deze post begon als een beschrijving van mijn eerste digitale aankoop. Vrienden gaven mij aankoop tegoed voor de Itunes-store. 'Wat moet ik daar nu weer mee' dacht ik bij mezelf. Totdat ik tegen nummers aanliep die ik erg sterk vind en alleen maar digitaal te krijgen zijn. Tja, dan ga je ze kopen. Je koopt enen en nullen, geen mooie hoes, geen plaat, alleen een digitaal product dat bij een verkeerd lopende harde schijf geen reet meer waard is.

Voorbij dit 'sentimentele' geneuzel heeft dat downloaden echter nog een groot nadeel. De capaciteit van mijn harde schijf. Het beestje begint steeds harder te ratelen en om nu te zeggen dat ik iedere byte die erop staat benut wordt door muziek die luister, nee.

Dan komt dus de afweging. Ik blijf altijd vinyl kopen. Gelukkig komt er ook nog superveel op vinyl uit. Echter, steeds meer komt digitaal voor handen. Welke oplossing ga ik daar dan voor kiezen.

Op dit moment luister ik onderweg heel veel podcasts, mixtapes en andere content die ik vrij kan downloaden. Thuis zet ik meestal de albums op. Deze albums zijn bijna allemaal voorhanden via Spotify (zie het eerdere artikel hier). Ik heb nu dus een Spotify Unlimited account genomen. Zonder reclame muziek luisteren in hoge kwaliteit.

De komende tijd ga ik kijken hoe het bevalt om muziek op deze manier te combineren en of ik alle muziek kan beluisteren zonder dat ik mijn harde schijf enorm hoef vol te gooien te belasten.

Een verslag over deze bevindingen volgt uiteraard op dit blog.

1 opmerking:

Anoniem zei

Een externe harde schijf enkel en alleen voor je muziek kan een oplossing bieden. Voor een degelijke prijs heb je alleen 1 TB of meer schijfruimte en daar kom je al een eindje mee, dacht ik zo. :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails