zondag 26 juni 2011

De Plaat En Zijn Verhaal Editie 19

Vanavond een producersduo uit de jaren '90, een van de meest succesvolle in de mainstream dancescene. Denk aan wat nu David Guetta en Bob Sinclar klaarspelen om aan de lopende band hitpotentiele producties af te leveren.

De heren achter dit succesvolle duo zijn David Cole en Robert Clivilles, beter bekend als Clivilles & Cole met hun bekende CC-Music Factory producties half jaren '90.



David Cole is van oorsprong keyboardplayer, musicus en DJ en ontmoette zijn maatje in de jaren '70 en debuteerde met hem als 2 Peurto Ricans, A Blackman, And A Dominican met Do It Properly. Spijtig genoeg overleed David in 1995 aan de gevolgen van hersenvliesontsteking. Na het overlijden van David was het ook gelijk gedaan met de carriere van Robert. Hun repertoire liegt er echter niet om, ca. 200 producties, remixes en edits zijn hun muzikale erfenis welke zij aan menig mainstream dance of ook wel eurohouse liefhebber hebben achtergelaten.

De track van vanavond kende ik al heel lang van een bootleg. Deze bootleg kocht ik toendertijd, ik meen in 1994, bij Riverside Records in Gorinchem waar Dick de Groot eigenaar was, helaas ging deze enige echte dance platenwinkel welke Gorinchem ooit gekend heeft al na enkele jaren ter ziele. Maar goed, de bootleg werd mij door Dick getipt, helaas stonden er geen uitvoerende artiesten en tracks benoemd dus bleef de uitvoerend artiest en de titel voor mij lang onbekend. Het heeft tot de intrede van Discogs op internet moeten duren voordat ik ontdekte wie deze geniale muzikale track met aanstekelijke melodielijn vol euforie en blijdschap had gemaakt en hoe het nummer heette.

De uitvoerend artiest is Lisa Lisa & Cult Jam met hun Full Force crew, titel Let The Beat Hit 'Em in de LL W/ Love RC Mix uit 1991.

Inmiddels heb ik de originele versie via de platenbeurs weten te bemachtigen.

Luister naar in mijn mening een van de beste muzikale pronkstukjes van het legendarische producersduo Clivilles & Cole. En tot de volgende Plaat en Zijn Verhaal.

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails