woensdag 5 december 2012

Het beste van 2012: Goth-Trad - New Epoch

'Takeaki Maruyama moet veel naar Abba hebben geluisterd want dit is bijna een cover." Een tekst van die strekking galmde door de boxen bij de aankondiging van 'Man In The Maze' bij het programma BenedenNAP. Tja, de eerste tonen van die plaat doen ook heel erg denken aan 'Mama Mia' wanneer je het nummer echter een minuut laat draaien dan weet je meteen dat je met kwaliteit te maken hebt. 

De Aziaat Takeaki Maruyama is al een tijdje bezig op labels als Deep Medi Musik en Skud Records. Dit album is echter mijn eerste kennismaking. Getriggerd door 'Man In The Maze' ben ik het album gaan luisteren. En wat voor een album hebben we hier zeg! Hoogtepunt voor mij is 'Airbreaker'. Het jammere is dat die weer niet op het dubbele vinylalbum staat maar als losse singel is gereleased. Wel op vinyl, dat gelukkig wel. Wat een beuker is deze single zeg. Dit jaar waren we op Audiobrawl en daar werd deze keihard de zaal ingeknald! Heerlijk. Dit soort knallers staan er nog meer op. 'New Epoch' heeft een heerlijke swing en groove, 'Anti Grid' rockt en 'Mirage' heeft meer een electro-feel. Dit album gaat echter breder en verder. Luister bijvoorbeeld naar het sferische 'Strangers' of het relaxte, reggea-achtige 'Babylon Fall'. Vooral 'Walking Together' is een favoriet van mij. Het nummer is fantastisch voor een duistere en mistige fietstocht door de polder. Wat een heerlijk nummer!

Sinds New Epoch bij mij in de kast staat is de plaat gaan groeien en groeien. Stak eerst Airbreaker met kop en schouders boven de andere nummers uit, na een paar luistersessies groeide de andere nummers. Nu is het een compleet album, vol hoogtepunten en verborgen juweeltjes. Daarmee is New Epoch voor mij één van de beste albums van 2012!

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails