maandag 31 december 2012

Het beste van 2012: Drums 'n Basses 'n Garage sounding tracks

Retro, het is misschien wel het toverwoord voor 2012. Klap er een oud sausje overheen en je hebt gegarandeerd een hit. Er is echter nog veel mee retro aan 2012. 2012 betekende voor mij de definitieve terugkeer van Garage en Drum 'n Bass in mijn platentas. En wat een goed gevoel is dat!

Dubstep beleefde z'n commerciĆ«le doorbraak maar in het kielzog van deze hype kwamen oude gedienden mee. Voor Drum 'n Bass heb ik altijd wel een lichte zwak gehad maar platen kopen was een ander verhaal. Een paar mooie verzamelboxen op cd doen het altijd goed maar echt vinyl aanschaffen was er nog niet bij. Tot 2012. Er kwamen dit jaar een aantal sterke releases uit en via nieuwe kanalen kwam ik in contact met toffe releases. Een aantal daarvan kun je hieronder vinden in de vorm van een Youtube-clips.

Wat opvalt is dat ook het oude Garage-geluid weer helemaal terug is. De overleden gewaande muziekstijl is weer helemaal terug. Releases zoals je hieronder kunt horen van Royal T en Citizen maken me erg blij en er zit nog veel meer aan te komen!

Dit gaan we in 2013 dus ook nog horen!









Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails